Monday, July 25, 2011

SAAT2 PALING BERHARGA BUAT IBU MENGANDUNG......



Salam sejahtera buat semua...

Rasanye minggu ni kandungan aku dah masuk 3 bulan...kalau kiraan minggu lebih kurang 12 minggu la..

Aku dah rasa susah payah..

perit maung yang mama rasa masa mengandungkan aku lebih kurang 24 tahun dulu.... huhu..

1stly nak cite pasal appointment dgn Doc a few weeks ago..bila scan tu dah nampak heart beat baby..syukur alhamdulillah..


Sejak kandungan aku masuk 2 bulan, aku dah mula ada simptom ibu mengandung...

awal2 tu pening2 je..

seminggu pas tu dah stat loya and muntah...

aku akan muntah stat pukul 4 ptg ke atas..apa2 yg aku makan, mesti muntah...perit sangat perasaan waktu tu...mujurla ade hubby yg setia di sisi,hubby la dok mengusung aku tiap2 ari ke klas, memang la benar ni la cabaran ibu mengandung kan..bukan senang nak lahirkan seorang anak..tapi aku berusaha utk menghadapinya..sokongan suami sgt penting saat2 kritikal ni....

Sejak 2 minggu ni berat still xnaik2,aku tnyer nurse die ckp normal,sbb bulan seterusnya bru nampak perubahan.

Rutin aku sekarang, pas muntah malam tu aku akan makan roti bakar 2 kpg at least...tp aawal pregnant aku aku xbpe lalu mkn sgt, kekadang taim nk mkn tu aku boleh nangis..ntah la...aku rasa sedih sbb aku rasa bb aku tak dapt khasiat yg cukup utk dia membesar....cian die..

aku hanya mampu berdoa supaya aku dikurniakan KETABAHAN dan KESABARAN oleh-NYA sepanjang tempoh aku pregnant ni...semoga aku juga sentiasa DIPERMUDAHKAN oleh-NYA... dan tak lupa aku berdoa agar anak yg aku kandung ni dapat membesar dgn sempurna...cukup sifatnya..dan lahir nnt jadi anak yg soleh/solehah...

Kepada en suami,
Terima kasih yg tak terhingga sbb tak henti2 bagi support pada saya..banyak sgt pengorbanan yg dia buat utk pastikan saya sentiasa sihat dan ceria..sekarang en suami dah jadi surirumah jgk.byk keje2 umah yg dia tolong bereskan..tak tau cane nak expresskan rasa banyak2 terima kasih ni....i love u so much sayang...

hati ku berbunga riang..

bak kata hubby dalam hati ada taman….

dalam rahimku ada baby pelengkap hidup kami...

minggu nie syg dah berusia 3 bulan...

Akhir trimester pertama,organ2 syg sudah terbentuk. Ukuran syg skang lebih kurang sekitar 8cm. Semua organ vital syg sudah terbentuk. Otak juga sudah dapat berfungsi. Dengan signal dari otak,otot akan memberi respon dan tindak balas. Syg pon dah leh tendang2 peyut mommy…=)

tak sabar nya menanti anak dalam rahimku membesar..

macamna la agaknya rupa perutku nanti..
bertapa terharunya aku...

semua orang menanti kelahiran bayiku..alhamdulilah


ya allah..

hamba mohon padamu...
kau lindungilah anakku dalam rahimku ini….
peliharalah ia menjadi anak yang soleh
dan menjadi umat yang taat dgn perintahmu,
dan menjadi pejuang agama islam yang hebat...
amin.........

Fes time jmpe bby ddy n mmy terharu sgt melihat kurnian yg diberikan…

Daddy ngn mummy trus keluar sket air mata, syukur Alhamdulillah….

ni yg org dok ckp buku merah tuuu....=)


No comments:

Post a Comment